Życie to droga

„Prawdziwymi zwycięzcami są ci, którzy zwyciężają w pojedynkach dnia codziennego.”

Wielkie marzenia składają się z mnóstwa elementów...

Wielkie marzenia składają się z mnóstwa elementów...

sobota, 21 czerwca 2014

VI Puchar Europy w Karate Tradycyjnym ORLEN 2014




W Dojo – Stara Wieś rozegrany został również Międzykontynentalny Puchar w Kumite, w którym rywalizowały drużyny kumite z Brazylii, Europy, USA i Polski. Najlepszą okazała się polska drużyna w składzie: Kasper Kawecki (TS „Sokół” Aleksandrów Łódzki), Łukasz Radwański (Kluczborski KK), Bartosz Skwarski (KKT KOBU Wrocław Stowarzyszenie), Łukasz Wójcik (KKT KOBU Wrocław Stowarzyszenie). Drugie miejsce wywalczyli zawodnicy z Brazylii, trzecie drużyna USA.

Justyna Marciniak i Małgorzata Zabrocka kontynuowały rywalizację i podobnie jak dwa lata temu – do nich należał finał pucharu Europy. Decyzją sędziów, po bezpunktowej dogrywce, po raz trzeci puchar Europy wywalczyła Justyna Marciniak. „Biorąc pod uwagę zwycięstwo w PLKT (Polskiej Lidze Karate Tradycyjnego) i dwukrotne złoto na mistrzostwach Polski, byłam dobrze przygotowana. Ten sezon był ogromnie wymagający, bo musiałam łączyć pracę z intensywnym treningiem. Z tego względu jest to dla mnie osobiście bardzo ważna nagroda. Był to świetny trening dla nas wszystkich, jednak najwyższą formę i tak uzyskam na mistrzostwa świata w drugim półroczu. Dziękuję mojemu trenerowi oraz mojej siostrze Barbarze i siostrzenicy Sandrze, które są dla mnie największą motywacją” – powiedziała po walce Justyna Marciniak.
Małgorzata Zabrocka, która zajęła drugie miejsce, podsumowała rywalizację: „I znów finał z Justyną. Walczyłyśmy ze sobą w eliminacjach podczas tego pucharu – wtedy ja wygrałam. Finał, werdyktem sędziów, wygrała Justyna. Znamy się bardzo dobrze, zawsze walczymy razem. Dziękuję powiatowi wejherowskiemu za wsparcie i trenerowi Ellwartowi. Walczymy dalej!”
Trzecie miejsce, pokonując Natalię Vyerlokę, zdobyła Maria Depta. „Na puchar zostałam powołana jako dodatkowa zawodniczka. To już koniec sezonu, a moim głównym celem są mistrzostwa świata. Jestem zadowolona z dzisiejszego występu. Zrobiłam, co w mojej mocy. Chcę podziękować Radkowi Olczykowi – mojemu trenerowi i Iwonie Karwackiej, która przygotowywała mnie w kata” – podsumowała swój start Maria Depta.

Finał mężczyzn również należał do Polaków. Zmierzyli się w nim aktualni mistrzowie świata Damian Stasiak i Łukasz Radwański. Po wyrównanej walce w dogrywce zwycięstwo zapewnił sobie Damian Stasiak. „Zawody potraktowałem treningowo – to kolejny etap przygotowań do mistrzostw świata. Widać, że treningi idą w dobrym kierunku i najwyższa forma będzie w październiku” – powiedział po walce Damian Stasiak.

Łukasz Radwański podsumował swój start: „Puchar Europy był dla mnie ważnym celem, więc szkoda mi, że go nie zdobyłem. W efekcie będę chciał podejść do zdobycia go za dwa lata. Z Damianem zawsze się trudno walczy. W tym roku to była czwarta albo piąta nasza walka. Cieszę się, że w półfinale mistrzostw Polski w kumite udało mi się z nim wygrać. Tym bardziej szkoda mi finału pucharu Europy, który był bardzo wyrównany. Straciłem punkty w końcówce trzeciej walki, a w dogrywce wygrał Damian”.

Włodzimierz Kwieciński, prezydent Międzynarodowej Federacji Karate Tradycyjnego i prezes Polskiego Związku Karate Tradycyjnego, skomentował rywalizację: „Jestem pod największym wrażeniem walki finałowej mężczyzn. Poziom, jaki zaprezentowali, to najwyższy poziom światowy, a w dodatku obaj zawodnicy bardzo dobrze się znali. Łukasz Radwański rozluźnił się po zdobyciu wazari i to pomogło zdobyć punkt Damianowi. Drobne chwile utraty skupienia decydowały o zdobywaniu punktów”.

Podczas zawodów odbył się pokaz kendo prowadzony przez Shinichi Ogawę 5 Dan z Japonii przy udziale instruktorów i zawodników Polskiego Związku Kendo.

Zawody rozegrane zostały w Centrum Japońskich Sportów i Sztuk Walki „Dojo – Stara Wieś” – unikatowym, największym na świecie ośrodku przeznaczonym do specjalistycznego treningu dalekowschodnich sztuk i sportów walki (www.dojostarawies.com).
W pucharze Europy startują zawodnicy wskazani przez Komitet Techniczny Międzynarodowej Federacji Karate Tradycyjnego (ITKF). Zawody rozgrywane są systemem pucharowym indywidualnym. Startuje 8 zawodników i 8 zawodniczek w konkurencjach technicznych (kitei, kata) i w walce bezpośredniej. Zawody pucharu Europy odbywają się co dwa lata.



Wyniki VI Pucharu Europy w Karate Tradycyjnym ORLEN 2014:

Kobiety:
1. Justyna Marciniak – Polska (Lubelski KKT)
2. Małgorzata Zabrocka – Polska (KK Wejherowo)
3. Maria Depta – Polska (TS „Sokół” Aleksandrów Łódzki)
4. Natalia Vyerloka – Rosja
5.-8.:
Konstancija Ambrazaite – Litwa
Kathrin Hubatsch – Niemcy
Hana Juranova – Czechy
Valentyna Korovina – Ukraina

Mężczyźni: 1. Damian Stasiak – Polska (TS „Sokół” Aleksandrów Łódzki)
2. Łukasz Radwański – Polska (Kluczborski KK)
3. Vladimir Pucha – Ukraina
4. Narek Iskandaryan – Armenia
5.-8.:
Paul Brunner – Niemcy
Kirill Kuzmin – Rosja
Jakub Stepan – Czechy
Bejan Viorel – Mołdawia



Wyniki Międzykontynentalnego Pucharu w Kumite:
1. Polska: Kasper Kawecki (TS „Sokół” Aleksandrów Łódzki), Łukasz Radwański (Kluczborski KK), Bartosz Skwarski (KKT KOBU Wrocław Stowarzyszenie), Łukasz Wójcik (KKT KOBU Wrocław Stowarzyszenie)
2. Brazylia: Jardson Borges, Alexsandro Jobson, Everton Pablo, Vinicius Rego, Ronaldier Rodrigues
3. USA: Sean Huchzermeier, Sasa Panic, Barry Power, Darrel Power
4. Europa: Paul Brunner – Niemcy, Vladimir Pucha – Ukraina, Jakub Stepan – Czechy, Dominykas Zibutis – Litwa



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz