Życie to droga

„Prawdziwymi zwycięzcami są ci, którzy zwyciężają w pojedynkach dnia codziennego.”

Wielkie marzenia składają się z mnóstwa elementów...

Wielkie marzenia składają się z mnóstwa elementów...

poniedziałek, 6 listopada 2017

Sukcesy polskich karateków na VII Mistrzostwach Świata Karate Fudokan w Rumunii


Reprezentanci Polski uczestniczący 4 listopada br. w XXXIII Mistrzostwach Europy w Karate Tradycyjnym w hali Polyvalent w Kluż – Napoka w Rumunii po odniesionych sukcesach skorzystali także z zaproszenia, jakie otrzymali od Światowej Federacji Fudokan i wzięli udział w VII edycji Mistrzostw Świata tej federacji, które rozegrano w tym samym obiekcie 4 i 5 listopada br. Rywalizując w grupie seniorów, wywalczyli 7 medali, w tym 2 złote, 1 srebrny i 4 brązowe. Mistrzowskie tytuły oraz złote, srebrne i brązowe medale wywalczyli także zawodnicy rywalizujący niemal we wszystkich konkurencjach w grupie kadetów, juniorów i młodzieżowców, jakie rozegrano podczas mistrzostw. 

Na Mistrzostwach Świata Karate Fudokan bardzo dobrze zaprezentowała się Maria Depta (TS Sokół Aleksandrów Łódzki), która ze swoim kolegą klubowym Adrianem Zwierzchowskim w konkurencji en-bu zdobyła złoty medal. Tytuł mistrzowski wywalczyła również w kumite drużynowym wraz z Justyną Marciniak (Lubelski KKT), Agnieszką Sajdutką (AKT Rzeszów) i Alicją Zalecińską (Kluczborski KK). W kumite indywidualnym została natomiast wicemistrzynią świata
- "Podczas Mistrzostw Świata Karate Fudokan mieliśmy zadanie sprawdzić się w innym stylu karate. Bardzo cieszy mnie wynik w en-bu, ponieważ szczególne w konkurencjach technicznych ciężko jest zdobyć medal. Wielkie gratulacje dla moich koleżanek z drużyny kumite, gdyż wszystkie zawalczyłyśmy na najwyższym poziomie, co zaowocowało złotym medalem. Dzięki temu tytuł mistrzyń świata, jaki wywalczyła nasza reprezentacja w 2013 roku, stracony w 2015 roku po przegranej z Serbkami w trakcie mistrzostw Belgradzie, teraz po naszym zwycięstwie wrócił ponownie po dwóch latach do Polski. Mimo że mam lekki niedosyt po kumite indywidualnym, to jestem przekonana, że swój cel i zadanie dobrze wykonałam –" mówi Maria Depta (TS Sokół Aleksandrów Łódzki).

Zadowolona ze swojego występu była także Agnieszka Sajdutka (AKT Rzeszów), która po zakończonych zawodach powiedziała:
-" Liczyłam na złoty medal w fuku-go podczas rozegranych dzień wcześniej Mistrzostw Europy w Karate Tradycyjnym, ale w tej rywalizacji nie powiodło mi się i musiałam zadowolić się srebrnym medalem. Natomiast w trakcie Mistrzostw Świata Karate Fudokan, tak jak w Mistrzostwach Europy z drużyną wywalczyłam złoto w kumite i potwierdziłam swoje solidne przygotowanie do zawodów, podobnie jak pozostałe koleżanki, którym dziękuję z wspólny start. Chcę jeszcze podkreślić to, że tak jak dla każdego sportowca, tak i dla mnie niezwykłym przeżyciem było wysłuchanie Mazurka Dąbrowskiego podczas wręczania medali. Jestem przekonana, że ten udział w mistrzostwach przyczyni się do jeszcze większej motywacji, zaangażowania i budowania mojej formy na kolejne starty."

- Ze zdobytych brązowych medali mistrzostw świata w kategorii seniorów cieszyli się także: -Sebastian Skiba i Mateusz Szelągowski (MKKT Nikobushi Grodzisk Mazowiecki), jaki wywalczyli w konkurencji en-bu, 
- Alicja Zalecińska (Kluczborski KK) i Maria Mielnik (Krakowski KKT) zdobyły brąz medal w kumite indywidualnym,
- Agnieszka Sajdutka w fuku-go. 

Wzruszona w trakcie odbierania medali mistrzostw świata była Barbara Marciniak-Maciejewska (Lubelski KKT), która jako jedyna zawodniczka reprezentowała Polskę we wprowadzonej do programu mistrzostw tak zwanej grupie „starszy senior”. Dzięki dobrej formie wywalczyła 2 złote medale w kumite indywidualnym oraz w fuku-go. Wywalczyła też brązowy medal w kata indywidualnym. Po zakończonej rywalizacji powiedziała: 
- "Tymi zwycięstwami sama siebie zaskoczyłam. Start w tych mistrzostwach planowałam, ale gdy kilka miesięcy temu doznałam poważniej kontuzji ręki, nie sadziłam, że będzie to możliwe. Jednak, mimo że przeciwniczki były wymagające, okazało się, że dałam radę. Cieszą mnie bardzo medale, ale najbardziej wzruszył mnie hymn naszego kraju, jaki odegrano podczas ceremonii dekoracji. To była dla mnie szczególnie wzruszająca chwila." 

http://www.karate.pl/


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz