Życie to droga

„Prawdziwymi zwycięzcami są ci, którzy zwyciężają w pojedynkach dnia codziennego.”

Wielkie marzenia składają się z mnóstwa elementów...

Wielkie marzenia składają się z mnóstwa elementów...

środa, 7 września 2016

"Sto kluczy ZEN"


Dzisiaj chciałam Wam polecić książkę, która skłoniła mnie do ważnych, życiowych przemyśleń. Wprowadzę Was tym samym w świat buddyzmu.

To będzie kolejna tematyka, która mnie ciekawi, fascynuje w pewnym stopniu i którą chciałabym Wam przedstawić. 



Na początek krótki opis książki:

Autor przedstawia nam swoją osobistą, popartą wieloletnią praktyką przygodę, z medytacją.
Nie jest to suche i trudne do czytania dzieło filozoficzne - w prostym i bezpośrednim stylu autor przybliża nam kolejne hasła, a humor, zgodnie z czystą tradycją zen, obecnym jest prawie na każdej stronie. Książkę można czytać na sto różnych sposobów, zaczynając od początku, końca lub od dowolnego miejsca. Niej jest to przy tym dzieło kompilacyjne, lecz odbicie żywej nauki i owoc osobistego doświadczenia, które są rezultatem długiej praktyki zazen. 

Mnie osobiście książka bardzo się podobała i wywarła pozytywne wrażenie. Jest to na pewno lektura, która skłania do przemyśleń. Pożyczył mi ją znajomy, który miał okazję być w Tybecie.  Zachęcam wszystkich do lektury! 





"

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz